වේදීය දැනුම අනුව උපන් දිනය සැමරීම පිළිබඳව වූ දැනුම

වේදීය දැනුම අනුව උපන් දිනය සැමරීම පිළිබඳව වූ දැනුම


වර්තමානයේ උපන් දින ඉංග්‍රීසි දින දර්ශනයට අනුව සමරනු ලබයි. තිථිය හෙවත් චන්ද්‍ර දිනය අනුව උපන් දින සැමරීම වඩාත් සුබදායක සහ අධ්‍යාත්මික වශයෙන් ප්‍රයෝජනවත් වේ. තිථියට අනුව උපන්දිනය සැමරීමේ අධ්‍යාත්මික වැදගත්කම අපි සොයා බලමු .


උපන්දිනයක් සැමරීම යනු ගෙවී ගිය වසර තුළ අධ්‍යාත්මික අභ්‍යාස කිරීමට අවස්ථාව සලසා දීම සම්බන්ධයෙන් දෙවියන්ට කෘතඥතාව පළ කිරීම සහ ඉදිරි වර්ෂයේදී ද එවැනිම කරුණාව ලබා දෙන ලෙස දෙවියන්ට යාඥා කිරීම ය.පුද්ගලයා නිරාවරණය වී ඇති සංස්කාරයන් එහි සියුම් ශරීර තුළ ගිලී ඇත්ද යන්න ඇගයීමට ලක් කරන දිනයයි . අධ්‍යාත්මික දෘෂ්ටිකෝණයකින්, එය තමාගේම පුද්ගල අධ්‍යාත්මික ප්‍රගතිය තක්සේරු කිරීමේ දිනයයි. අධ්‍යාත්මික දියුණුව සිදුවන දිනය සැබෑ උපන්දිනය සනිටුහන් කරයි.දෙවියන්ගේ ආශිර්වාදයෙන් ලබා ගන්නා ලද තරංග හරහා දිව්‍යමය විඤ්ඤාණයන් අවශෝෂණය කර ගැනීමට පුද්ගලයෙකුට ඇති හැකියාව වැඩි දියුණු කරන දිනයයි. පුද්ගලයා දිව්‍යමය විඤ්ඤාණ පාදක ක්‍රියාවලිය හේතුවෙන් සාත්වික බවට පත්ව ඇති බාහිර වායුගෝලය සමඟ සමපාත වන අතර එමඟින් අභ්‍යන්තර ස්ථාවරත්වය ලබා ගනී.


තිථිය යනු චන්ද්‍ර මාස දින චක්‍රය වන අතර එය පුර පක්ෂය සහ අව පක්ෂය ලෙස කොටස් දෙකක් ලෙස බෙදීයයි.පුර පක්ෂය සඳුගේ උදාව ආරම්බවීමේ දිනයේ සිට පුර පසොළොස්වක දක්වා වෙයි.අව පක්ෂය තුළ සදුගේ බැසයාම සිදුවන අතර එය පුර පසොළොස්වක දිනයේ සිට සඳුගේ නොපෙනීම සිදුවන මාස පොහොය දිනය දක්වා පවතී.මේ ආකාරයෙන් සඳුගේ ගමන අනුව චන්ද්‍ර මාස දින යෙදේ.තිථිය හදුනා ගැනීමට , ඔබ සතු කේන්ද්‍ර ජම්ම සටහන භාවිතා කළ හැකි අතර එහි , එය සටහන් කර පවතී.


පුර පක්‍ෂයේ තිථි 15


පුර පෑලවිය

පුර දියවක

පුර තියවක

පුර ජලවක

පුර විසේනිය

පුර සැටවක

පුර සතවක

පුර අටවක

පුර නවවක

පුර දසවක

පුර එකොළොස්වක

පුර දෙළොස්වක

පුර තෙළෙස්වක

පුර තුදුස්වක

පසළොස්වක


අව පක්‍ෂයේ තිථි 15


අව පෑලවිය

අව දියවක

අව තියවක

අව ජලවක

අව විසේනිය

අව සැටවක

අව සතවක

අව අටවක

අව නවවක

අව දසවක

එකොළොස්වක

අව දෙළොස්වක

අව තෙළෙස්වක

අව තුදුස්වක

අමාවක



උපන් දින සැමරුම්වල ඉතිහාසය සහ වැදගත්කම


කෘත තේත්‍රා සහ ද්වාපාර යන යුග තුනේදී , අධ්‍යාත්මිකව ශක්තියෙන් වැඩී ගිය ආගමික උතුමන්ට පුද්ගලයාගේ පළමු උපන්දිනයට ආශීර්වාද කිරීමට ආරාධනා කරනු ලැබේ.නැතහොත් ඔවුන්ගේ ආශීර්වාද සඳහා එවැනි පුද්ගලයින් වෙත දරුවා රැගෙන යයි. අධ්‍යාත්මිකව ශක්තියෙන් වැඩී ගිය ආගමික උතුමන් දරුවාගේ ඉදිරියෙහි පහනක් දැල්වීමේ චාරිත්‍රය සිදු කරන අතර, ප්‍රකාශ නොකළ අධිෂ්ඨානයක් ඇති කර ගනිමින්,කුංකුම ආලේප කර චාරිත්‍රානුකූල නමස්කාරයේදී භාවිතා කර ස්නානය කරවයි. දරුවාගේ ශරීරය ප්‍රදේශවල චක්‍ර සක්‍රීය කරයි.අධ්‍යාත්මිකව ශක්තියෙන් වැඩී ගිය ආගමික උතුමන්ගේ ආශීර්වාද ලැබීමෙන් පසු, පුද්ගලයා අධ්‍යාත්මික දියුණුව සඳහා අවංක උත්සාහයක් ගනු ඇත. ඊළඟ උපන්දිනයේදී, පුද්ගලයා සාන්තුවරයෙකුගේ ආශිර්වාදය ලබා ගැනීමට යන විට, ඔහු වසර තුළ පුද්ගලයා ලබා ඇති අධ්‍යාත්මික ප්‍රගතිය තක්සේරු කර ඔහුට ආශීර්වාද කරයි.


තිථියට අනුව උපන් දිනය සැමරීමේ වැදගත්කම


අපගේ කම්පන අපගේ උපතේ තිථියට වඩාත්ම ගැලපේ. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් එම තිථියේදී ඥාති හිතමිත්‍රාදීන්ගේ ආශිර්වාදය සහ සුබ පැතුම් වඩාත් ඵලදායී වේ . එබැවින් උපන් දිනය සැමරිය යුත්තේ තිථියට අනුවය .තිථියට අනුව උපන්දිනයේදී විශ්වයේ පවතින තරංග පුද්ගලයාගේ ස්වභාවයට සහ ආකල්පයට හිතකර වේ. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස එදින සිදු කරනු ලබන සාත්වික සහ චෛත‍්‍ය සාරවත් පුද පූජා පුද්ගලයාගේ යටි සිතෙහි ගැඹුරු හැඟීමක් ඇති කරයි. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන්, පුද්ගලයා ආධ්‍යාත්මික දක්‍ෂතාව සහ තම අනාගත ජීවිතයේ බාධකවලට එරෙහිව සටන් කිරීමේ හැකියාව වර්ධනය කරයි.තිථිය ආරම්භ වීමෙන් පසු සෑම මොහොතකම පුද්ගලයෙකුට තම සියුම් ශරීරයට ගැලපෙන සහ ශරීරය පිරිසිදු කිරීමට අවශ්‍ය සාත්වික තරංග ලැබේ. එබැවින්, අවුක්ෂන් කිරීමෙන් පසු , පුද්ගලයාගේ සුෂුම්නානාදිය සක්‍රීය වේ. පුද්ගලයාගේ අධ්‍යාත්මික මට්ටම 60% ඉක්මවන්නේ නම්, සුෂුම්නා-නාඩි දවස පුරා ක්‍රියාකාරීව පවතී.පුද්ගලයාගේ සාත්වික බව වැඩි වීම නිසා එහි අභ්‍යන්තර ආකල්පය වැඩි වේ.ජන්මතිති දිනයේදී , තාරකා සහ තාරකා මණ්ඩලවල පිහිටීම පුද්ගලයාගේ උපතේදී සමාන වේ. එබැවින්, පුද්ගලයෙකුගේ වාර්ෂික ජන්මතිතිය, ඔහු උපන් අවස්ථාවේ පැවති හිතකර මූලධර්ම ලබා ගැනීමට උපකාරී වේ.තිථි නිර්මාණය කිරීම සහ ඒවා සැලසුම් කිරීම ඍෂිවරුන්, පුරාණ ජ්යෝතිඃ ශාස්ත්රඥයින් සහ ගණිතඥයින් විසින් දෙවියන්ගේ යම් සැලැස්මකට අනුව සිදු කරනු ලැබේ. ඒ නිසා ඔවුන් හරහා පුද්ගලයකුට වැඩිපුර චෛතසික වර්ධනය ලැබේ.ඊට පටහැනිව, ඉංග්‍රීසි දින සහ මාස මිනිසා විසින් නිර්මාණය කර ඇති අතර ඒවා භාවිතයෙන් පුද්ගලයාට කිසිදු අධ්‍යාත්මික ප්‍රතිලාභයක් නොලැබේ.


ජන්මතිථියකදී උපන් දිනය සමරනු ලබන පුද්ගලයා අභ්‍යන්තරව සිත යොමු කරන අතර ඔහු හෝ ඇය ගෙවී ගිය වසර තුළ ඔහු හෝ ඇය අත්කරගත් සියල්ල සහ ඉදිරි දිනවලදී තමා හෝ ඇය විසින් ඊළඟට සාක්ෂාත් කරගත යුතු දේ ගැන සිතන්නට පටන් ගනී .ජන්මතිථියේදී දෙවියන් වහන්සේගෙන් සත්ත්ව ප්‍රමුඛත්වය ලබන අතර එය වටා ඇති කළු ආවරණය ඉවත් කරන අතර කෙනෙකුට දවස පුරා එම මූලධර්ම නිරන්තරයෙන් ලැබේ.


වේදීය දැනුම අනුව උපන් දිනය සැමරීම පිළිබඳව වූ දැනුම


වේදීය දැනුම අනුව උපන් දිනය සැමරීම පිළිබඳව වූ දැනුම


වේදීය දැනුම අනුව උපන් දිනය සැමරීම පිළිබඳව වූ දැනුම



දිනය අනුව උපන් දිනය සැමරීම යනු ඉංග්‍රීසි දින දර්ශනයට අනුව එය සැමරීමයි. ඉංග්‍රීසි මාස නිර්මාණය කර ඇත්තේ මිනිසා විසිනි. මෙම ගණන් කිරීම ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපතේ සිට ආරම්භ විය. එහි දිව්‍යමය සැලැස්මක් නොමැති බැවින් දිනය අනුව උපන්දිනය සැමරීම තුළින් පුද්ගලයාට අධ්‍යාත්මික ප්‍රතිලාභයක් නොලැබේ. ඊට අමතරව, මිනිසා විසින් නිර්මාණය කරන ලද ඉංග්‍රීසි මාසවල මමත්වයේ ක්‍රියාකාරී කම්පන ද අඩංගු වේ.දිනය අනුව උපන්දිනය සමරන පුද්ගලයන් විසින් සිදුකරන නුසුදුසු ක්‍රියා හේතුවෙන් උපන්දිනය සමරන පුද්ගලයා වෙතටම ප්‍රමුඛ කම්පන ඇදී ඔහුගේ සිරුර වටා කළු පැහැති ආවරණයක් වර්ධනය වී එය පිටස්තර තත්ත්වයට පත්වේ : පෙර දින මධ්‍යම රාත්‍රියේ ප්‍රාර්ථනා කිරීම, උපන්දිනයේදී කේක් කැපීම, ඉටිපන්දම් පිඹීම වැනි ක්‍රියාවන් නිසා තම උපන්දිනය සමරන පුද්ගලයා වෙත තම ප්‍රධාන කම්පන ආකර්ෂණය වී ඔහුගේ සිරුර වටා කළු පැහැති ආවරණයක් වර්ධනය වේ . එවැනි සියලු ක්‍රියා බාහිර ආකල්පයකට තුඩු දෙයි.


ජනක් පී කුමාර

0760846977

හඳහන ලංකා ජ්‍යෙතිෂය 

All rights are reserved

Post a Comment

0 Comments